••L I N N È A••

Alla inlägg under november 2011

Av Linnéa - 5 november 2011 20:07

Hej, här kommer ett litet utkast från bok nummer två av VargHjärtat (bok nr två kommer inte att heta VargHjärtat) 



Emy vaknade morgonen därpå av att hennes mamma knackade en penna mot hennes ben.

Godmorgon, sa mamma

- Hur mycket är klockan? frågade Emy

- Tio, sa hennes mamma med ett leende.

- Fem minuter till! sa Emy och kröp ihop

- Aldrig i livet, sa hon och drog bort täcket från Emy. 

Emy satte sig upp i sängen, gnuggade sig i ögonen och gäspade.

- Vaken? 

- Så gott som, sa Emy.

- Bra, vi ska vara hos Robin klockan sex i kväll, sa Emys mamma och gick ut ur hennes rum. 


Emy reste sig upp och kollade ut ur sitt sovrums fönster. Det hade snöat ennu mer. Emy bäddade sängen så gott det gick. Hon satte på sig en tröja och ett par byxor som var lite förstora för henne en så länge. 

Emy gick ner för den branta trappan och in i köket.

- Åh, du är uppe! Trodde nästan att du hade somnat om, sa mamma och gav henne ett litet leende.

- Varför måste jag åka till Flynn? frågade Emy medans hon tog fram mjölken ut kylen. 

leendet på hennes mammas läppar försvann och byttes ut till himlande ögon.

- Emy, jag förstår inte vad du har emot honom, sa mamma med armarna korsade.

- Du tycker inte häller om honom! sa Emy spydigt och började hälla upp mjölken i en skål.

- Du ska till Flynn för att han har varit generös nog att hjälpa dig med dina varg krafter så att du får band på dem en gång för alla, sa mamma såg uppriktigt tjurig ut. 

- Mamma han kommer tvinga upp mig klockan fem på morgonen och  han kommer inte släppa mig för en klockan är två på natten!

- Överdriv inte nu, sa mamma med ett höjt ögonbryn.

- Tro vad du vill men vi kommer inte komma överens!

- Men tänk på en positiva sidan, du kommer ju att träffa Sif igen! sa mamma i ett försök att muntra upp Emy. 


Sif hade vart Emys bästa vän innan hon flyttade till Sverige. Sif var blind på ena ögat och det hade hon varit sen i andra klass då en pojke råkat kasta ett baseball trä i ansiktet på henne när de spelade baseball i skolan. Emy mindes att Sif alltid hade hatat ögonlappar, men hon ville inte att folk skulle dra uppmärksamhet till hennes blinda öga så hon hade tagit en vit ögonlapp och målat dit ett glatt öga som blundade och så hade hon gjort på två till fast den ena var ett ledset öga och den andra var ett förbryllat öga.    


tycks??? : D

jag vet att det kan vara svårt att bara hoppa in i en bok så här ( det är från sida 20)

men kommentera gärna vad ni tycker!

 


Av Linnéa - 5 november 2011 19:57

Hej, under höst lovet har jag rentutsaktt varit SKIT dålig på att blogga!

så det får bli skärpning imorgon!

Men jag hade faktiskt en anledning till att jag inte kunde blogga idag......

Jo det var nämligen så att jag och min älskade trupp  har varit och tävlat idag!

och gissa vad!...........................................vi kom på andra plats!!!!! : D <3333<3333<333

YEAS! super bra jobbat tjejer 

bilder och filmer kommer att komma upp så småning om : )

   

Av Linnéa - 4 november 2011 00:43

Hej, nu har jag hittat på en egen varelse som jag tyvärr inte kommit på något namn till en.

Den varelsen är vaken 22 timmar varje dygn, den trivs bäst på natten då eldflugorna kan göra den sälskap. Den är inget flokdjur och om den skulle vara med några andra sorts varelser en sina egna är det bara eldflugorna som komma överens med den. Dem är runt 55 cm till 120 cm i mank höjd altså ganska små. Dem är kött ätare och jagar som bäst i regn då vattnet kamoflerar dem. Deras klor som sitter bakom deras tassar är framför allt till för att försvara sig mot andra sorts djur och varelser. Deras horn är sylvassa och ett utmärkt vapen för dem när de jagar. När de blir oroliga syns det knappt på dem, de drar bak öronen några centimeter och öppnar munnen lite så att de syl vassa tänderna blottas. Taggarna som finns på ryggen är tillför att försvara sig och för att jaga. Det finns två olika raser av dem, det är inte en så stor skillnad mellan dem det som skilljer dem åt är att dem har olika mönster och färger på sin päls och att den andra bara är vaken på natten och jagar ändast vid fullmåne.  


Vad tycker ni? : D

hjälp mig gärna med att hitta på ett namn!    

   

Av Linnéa - 3 november 2011 20:08

F*n också varför måste jag vara så blyg när det gäller sånt här?! Det enda jag gör är att rita en bild om hur jag känner mig och kollar lite bilder på personen och sedan händer det inget mer -.- 

aja här är bilden som jag ritade alldelles nyss..........

Japp det där är en kär Linnéa i högsta graden -.- (kolla bilden, den gula är Mumbly (jag)

*Suck*


kan man få några tips???

   

Av Linnéa - 2 november 2011 22:15

Hej, just nu sitter jag och kollar på School of rock och jag måste nog säga att det är en av mina favorit filmer^^

men nu ska jag lägga undan datorn och rita lite medans jag kollar på filmen^^

så ni får ha en riktig bra kväll så får ni kolla bloggen i morgon (jag kanske uppdaterar lite ikväll/i natt) bjuder på en lol bild X)

    

 

Av Linnéa - 2 november 2011 14:55

Hej, nu har jag kollat lite på ebay och hittar den här underbara lilla saken som jag kanske ska beställa!

 
   


Av Linnéa - 2 november 2011 07:23

Hej, idag ska jag dra och spela fotboll med skallbergsgården och vi ska möta andra fritids klubbar tror jag : ) så det ska bli rätt kul! men jag är inte så bra på det.............. Aja ha det bra så ska jag mumsa klart min frukost och cykla dit då^^ 

 

  

••Tjabba! Namnet är Linnéa,

jag är en j*vligt skum femton åring.

Jag är gymnast, jag fifflar väldigt mycket med art och skuttar gärna runt med min son Philip (min kamera). 

Jag umgås ofta med mina extremt galna vänner. 

 

Jag älskar  även att vlogga, att få härliga kommentarer och glada frågor.

 

Jag har en förkärlek för

fryst-mango, youtube, russin på knäckebröd och för att lura folk.

 

Jag är grym på att sär-skriva, lata mig och att bitcha om min längd! 

 

Jag tycker inte om matte, PMS och när folk smaskar... 

Hare gött••

//•• L I N N E A ••

 

•Tumblr•

•Bloglovin•

•Instagram•

•Youtube•(vlogg)

•Youtube•(lazy)

••Sök i bloggen••

••Fråga mig••

211 besvarade frågor

••Senaste videon••

••Kategorier••

••Arkiv••












Ovido - Quiz & Flashcards