••L I N N È A••

Direktlänk till inlägg 4 november 2011

en egen varelse!

Av Linnéa - 4 november 2011 00:43

Hej, nu har jag hittat på en egen varelse som jag tyvärr inte kommit på något namn till en.

Den varelsen är vaken 22 timmar varje dygn, den trivs bäst på natten då eldflugorna kan göra den sälskap. Den är inget flokdjur och om den skulle vara med några andra sorts varelser en sina egna är det bara eldflugorna som komma överens med den. Dem är runt 55 cm till 120 cm i mank höjd altså ganska små. Dem är kött ätare och jagar som bäst i regn då vattnet kamoflerar dem. Deras klor som sitter bakom deras tassar är framför allt till för att försvara sig mot andra sorts djur och varelser. Deras horn är sylvassa och ett utmärkt vapen för dem när de jagar. När de blir oroliga syns det knappt på dem, de drar bak öronen några centimeter och öppnar munnen lite så att de syl vassa tänderna blottas. Taggarna som finns på ryggen är tillför att försvara sig och för att jaga. Det finns två olika raser av dem, det är inte en så stor skillnad mellan dem det som skilljer dem åt är att dem har olika mönster och färger på sin päls och att den andra bara är vaken på natten och jagar ändast vid fullmåne.  


Vad tycker ni? : D

hjälp mig gärna med att hitta på ett namn!    

   

 
 
anna

anna

4 november 2011 06:28

va sööt.
Jag vet inte vad den kan heta.....

http://annaerikanders

Linnéa

4 november 2011 10:18

tack! : D

 
Bebba

Bebba

4 november 2011 10:44

eclipsis lunae = månförmörkelse på latin

Jag tyckte det passade eftersom den jagade i fullmåne så den var ju inte så snäll så det blev kanske en månförmörkelse ^^

http://snorptorpan.bloggplatsen.se

Linnéa

4 november 2011 12:00

det skulle kunna passa bra! : D

 
elsa

elsa

4 november 2011 15:53

hej!!!
Dom två första som följer mig via bloglovin kommer att
få en länkning i menyn för ALLTID!!
Så om du vill vara en utav dom två första så följ mig via bloglovin!!!

http://thelifeaselsa.blogg.se

 
Diana

Diana

4 november 2011 20:08

Kanske Tockoros

http://diddapidda.bloggplatsen.se

Linnéa

4 november 2011 21:28

hmm låter klatchikt! : D

 
Diana

Diana

4 november 2011 20:26

Del 2 i novellen kommer idag eller imorgon och kul att du gillar den^^)

http://diddapidda.bloggplatsen.se

 
Diana

Diana

5 november 2011 13:31

Del 2 ute och jag följde dina råd :)
Kan jag få mer råd :3

http://diddapidda.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa - 2 april 2014 15:56


Hej, människor! Som ni kanske har märkt så har jag inte bloggat något alls sen den 12 December... Och det är helt enkelt för att jag har tröttnat. I'm sorry peeps! Men jag började tröttna på att blogga redan i sommras och sen när skolan börja...

Av Linnéa - 12 december 2013 21:02

Av Linnéa - 12 december 2013 19:01


Såååå, nu har jag spelat in veckans video och redigerat den, så just nu väntar jag på att filmen ska exporteras så jag kan ladda upp den på youtube! Eftersom att det typ tar tre evigheter för videon att exporteras så har jag försökt att väcka mina ...

Av Linnéa - 10 december 2013 22:02


Hej, idag så har det vart lite små stressigt eftersom att vi hade ett grymt häftigt foto projekt som drog över på skoldagen, så jag var tvungen att stressa hem och sedan stressa till bussen för att hinna till gymnastiken. Under träningen idag så va...

Av Linnéa - 9 december 2013 19:42

  I don't care - Fall out boy   Demons - Imagine dragons   Run (remix) - Daughter ...

  

••Tjabba! Namnet är Linnéa,

jag är en j*vligt skum femton åring.

Jag är gymnast, jag fifflar väldigt mycket med art och skuttar gärna runt med min son Philip (min kamera). 

Jag umgås ofta med mina extremt galna vänner. 

 

Jag älskar  även att vlogga, att få härliga kommentarer och glada frågor.

 

Jag har en förkärlek för

fryst-mango, youtube, russin på knäckebröd och för att lura folk.

 

Jag är grym på att sär-skriva, lata mig och att bitcha om min längd! 

 

Jag tycker inte om matte, PMS och när folk smaskar... 

Hare gött••

//•• L I N N E A ••

 

•Tumblr•

•Bloglovin•

•Instagram•

•Youtube•(vlogg)

•Youtube•(lazy)

••Sök i bloggen••

••Fråga mig••

211 besvarade frågor

••Senaste videon••

••Kategorier••

••Arkiv••












Skapa flashcards